Open brief aan staatssecretaris Martin van Rijn en burgemeester van Roermond: neem niet deel aan racistische Indische herdenking door daders op 2 september in Roermond
In Roermond worden uitsluitend de mensen herdacht die in koloniale militaire dienst zijn gesneuveld, bij het moorddadig en gruwelijk onderdrukken van de oorspronkelijke bevolking van Nederlands Oost-Indië (NOI), nu Indonesië. Aan koloniale zijde vielen er onder de ingezette 200.000 militairen 6.000 doden, die veelal met naam en toenaam op dit monument vermeld staan. Voor de hoogste omgekomene in rang, generaal
Verder lezen Reageren?
Recente reacties